Cine mai crede in minuni?

Exista oare cineva care mai crede in minuni in ziua de azi? Cunosti tu vreo persoana care sa poata jura cu inima curata si cu mana pe inima ca a vazut ceva cu adevarat extraordinar, inimaginabil si revelatoriu? Cati oameni rationali crezi ca exista astazi si cati din ei crezi ca mai pot sa creada orbeste in existenta a ceva ce se intampla atat de rar incat nu i s-a intamplat nimanui? Cand? Cand? Cand?

Ha! Nu, nu am luat-o razna. Dar intrebarile mele da. Acum urmeaza si raspunsurile. Din punctul meu de vedere, nu mai exista oameni care sa creada in minuni. La fel cum nu mai exista nici minuni? Ce inseamna minuni? Inseamna lucruri care sa ne surprinda peste limita. Ei bine, aceste lucruri nu mai exista. Intr-o epoca digitala in care totul este posibil sau aproape posibi, minunile si-au facut de mult bagajele si s-au mutat in alte locuri, unde cineva probabil este destul de inapoiat incat sa le mai acorde o oarecare importanta.

Minunile au migrat. Asta daca au existat vreodata. Eu n-am de unde sa stiu. Nu sunt atat de vechi pe aici, de-abia incep sa ma obisnuiesc cu imprejurimile. Se zice ca au fost minuni aici, ca se gaseau din plin, peste tot. Ca toata lumea vorbea despre e. Nu stiu, nu cunosc, eu nu mai cred in minuni. Cine mai crede?  

Cum sa adopti stilul scandinav in viata ta

Designul scandinav este special din multe puncte de vedere. Chiar daca nordicii au parte de ierni grele si foarte lungi, reusesc cumva sa treaca peste aceasta perioada si sa se bucure de viata. Nu putem lua de la ei toate calitatile, dar un lucru il putem imprumuta cu siguranta: felul in care isi amenajeaza interiorul locuintelor. Daca o sa faci acest pas te vei apropia de stilul de viata scandinav si vei fii mai fericit si chiar sanatos.

Iata cativa pasi pe care sa ii urmezi daca vrei sa adopti stilul scandinav atat in interiorul casei tale, dar si in viata ta.

Foloseste cat mai mult lumina naturala

Nordicii nu se bucura de atat de multa lumina ca noi, pentru ca pozitionarea geografica ii dezavantajeaza din acest punct de vedere. Stiu cat de importanta este lumina, asa ca lasa cat mai mult posibil spatii prin care ea poate intra. Ferestrele mari, fara draperii groase sunt alegerea nordicilor. De cele mai multe ori renunta chiar si la perdele. Daca vrei neaparat sa le folosesti, alege unele simple, dintr-un material foarte usor si delicat.


Alege culori si nuante cat mai deschise

Can zilele sunt scurte, nordicii isi pastreaza entuziasmul intorcandu-se in casele lor confortabile si primitoare, pline de culori calme si calde. Astfel de nuante ajuta lumina sa se disperseze frumos si ega in intreaga locuinta in timupl zilei, iar seara interiorul va arata plin de energie si caldura in acelasi timp. Acest lucru se datoreaza si luminii artificiale pe care o folosesc. Corpurile de iluminat TheHome sunt o alegere potrivita daca vrei sa ai in casa ta lumina calda din interioarele scandinave.


Texturile din casa ta trebuie sa dea ideea de confort si delicatete


In timpul serilor lungi de iarna sunt doar cateva lucruri ce te pot relaxa: sa citesti o carte in timp ce te asezi pe canapeaua ta confortabila cu multe paturi pufoase si calduroase. Acest obicei te va face sa te simti din ce in ce mai bine, de aceea spun ca ar trebui sa iti faci timp pentru el. Atunci cand iti alegi canapeaua, fii sigur ca o sa ajungi acasa cu ceva care se potriveste si care o sa iti placa. Cele mai sigure culori pentru canapea sunt nuantele de gri sau alb, pentru ca sunt culorile de baza in designul scandinav. Poti sa aduci culoare cu ajutorul unor perne in nuante mai puternice sau cu o patura intr-o textura speciala.  

Alergam fara scop si fara sa avem o linie de finish

 Toata viata alergam. De cand ne nastem pana murim nu facem altceva decat sa alergam. Cand suntem tineri vrem sa crestem, cand am crescut vrem sa fim din nou copii, dar totusi alergam. Alergam dupa bani, faima, avere, recunostinta, iubire, familie si orice alt lucru pe care ni-l mai dorim.


Viata e pentru noi un maraton ce nu se sfarseste decat atunci cand inima noastra cedeaza. Pana atunci trebuie sa alergam. Alergam pentru noi, pentru copiii nostri si apoi alergatul se transforma intr-un mers domol pe care il continuam pana ajungem la finish. Finish-ul nu-i deloc un moment fericit nici pentru noi nici pentru cei din jurul nostru. Dar atunci stii macar ca toata cursa asta plina de obstacole s-a sfarsit. Ca nu mai ai nimic de facut si ca dupa o viara de alergat esti liber sa te asezi pe banca si sa iti tragi sufletul, la propriu si la figurat.

Sfarsitul e trist, dar poate ai atunci macar un minut sa te uiti in urma ta si sa vezi cum ti-a fost cursa pana atunci. Probabil cu obstacole, cu zone grele de care nu ai putut trece usor, dar ai reusit. Alergam, alergam mereu, de parca cei mai agresivi caini ar fi pe urmele noastre si sunt gata sa ne manance de vii.


Putem sa alergam cat vrem, daca stim ca in urma noastra nu am lasat un loc pustiu. Atunci putem sa spunem ca am castigat maratonul vietii noastre.

Ce este tahicardia si ce ar trebui sa stii despre ea?

Bolile cardiace sunt numeroase si variate, iar printre ele se numara si tahicardia. Ce presupune aceasta afectiune? Un ritm cardiac peste limitele normale. Un adult ar trebui sa aiba bataile inimii intre 50 si 90, maxim 100, in stare de repaus. Daca bataile inimii depasesc valoarea maxima, poate fi vorba despre tahicardie.

Care sunt simptomele tahicardiei?

Este posibil ca tahicardia sa nu aiba simptome sau complicatii vizibile. Totusi, aceasta poate perturba functia cardiaca normala, poate creste riscul de accident vascular cerebral sau poate provoca stop cardiac. Pentru un diagnostic corect al acestei afectiuni este recomandata efectuarea unor analize speciale, o electrocardiograma – numita ECG sau EKG. Acesta este un instrument de baza pentru diagnosticarea tahicardiei.


Exista si cazuri in care cei ce sufera de aceasta afectiune au anumite simptome specifice. Practic, pentru a intelege cum se manifesta trebuie sa te gandesti ca inima pompeaza prea rapid sangele in corp, dar nu eficient. Astfel, priveaza organele si tesuturile de oxigen. Cele mai frecvente simptome ale tahicardiei sunt: ameteala, respriatia rapida, dureri de cap, puls rapid, palpitatii ale inimii, dureri in cap sau chiar lesin.

Chiar simptomele nu sunt prezente, o electrocardiograma este binevenita, pentru a sti sigur daca inima ta este sanatoasa sau nu. 

Posibile cauze

Tahicardia apare in mod normal in organism in anumite situatii. Dupa exercitiile fizie, daca esti intr-o situatie stresanta din punct de vedere psihic sau fizic ori ai foarte multe emotii este foarte normal ca ritmul cardiac sa creasca. Coform Alphega-farmacie.ro, in astfel de cazuri tahicardia este o adaptare sanatoasa a organismului si a inimii, deoarece in anumite momente organismul are nevoie de mai mult oxigen, asa ca viteza sangelui poate creste.


 Exista si alte cauze ce pot determina cresterea ritmului cardiac. Printre ele se numara: teama, stresul, activitatea fizica, sarcina, menopauza, hipertiroidism sau tensiunea scazuta.

Atunci cand este asociata cu emotiile, miscarea sau agitatia, tahicardia este inofensiva. Alte probleme ale sistemului cardiac, printre care si tensiunea scazuta, pot declansa tahicardia. O tensiune mica poate determina cresterea ritmului cardiac. Inima trebuie sa pompeze mai rapid in cazul in care ai tensiunea mai mica, pentru a compensa. Daca ai tensiunea scazuta nu inseamna ca suferi si de tahicardie, dar un control de specialitate este recomandat.

Glanda tiroida poate fi una dintre cauzele tahicardiei. Ea influenteaza felul in care functioneaza intregul organism. Cand glanda tiroida este hiperactiva, tensiunea si pulsul pot creste. In unele cazuri acestea pot duce la palpitatii.

Care este tratamentul recomandat in cazul tahicardiei?

Inainte de a decide ce tratament ar fi potrivit este obligatoriu sa vizitezi un medic specialist cardiolog care sa iti dea un diagnostic concret. Automedicatia nu este cea mai buna solutie, mai ales cand vine vorba de afectiuni serioase. Alaturi de tratamentul oferit de medicul cardiolog, stilul de viata ar trebui sa se schimbe semnificativ. Exercitii de relaxare, care sa te linisteasca pot fi de ajutor in reducerea batailor inimii.